Kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” finansētajā Horeogrāfijas asociācijas radošajās darbnīcās “Mana runa pārliecina” 9.klašu jaunieši iepazinās ar aktuālajām skatuves mākslas tendencēm un pilnveidoja prasmi uzstāties dažādām auditorijām ar atšķirīgu runas kultūru. Papildus tam jaunieši apguva stratēģijas, kā risināt galvenos publiskās uzstāšanās problēmjautājumus: kā pārvarēt bailes, kur likt rokas, kā ieinteresēt publiku un noturēt uzmanību, kā veidot saturu un paust viedokli. Tāpat bija iespēja gūt reālu pieredzi, praktiski uzstājoties. Pēc katra no uzdevumiem vadītājs izrunāja ar skolēniem, kas izdevās un ko darīt, lai būtu vēl labāks rezultāts. Mērķis bija ļaut skolēniem pašiem atrast atbildes, uzdodot jautājumus, kas palīdzēja nokļūt pie pareizajām atbildēm. Nodarbības vadīja Krišjānis un Elīna.

9.a klases audzinātāja Inta Štranka apkopoja jauniešu atziņas pēc nodarbības:

  • Iemācījos veidot acu kontaktu,
  • Stājas veidošana,
  • Uzzināju, kur likt rokas runas laikā,
  • Iesildošie vingrinājumi, sagatavojot runas orgānus, lai runa veidotos skaidra,
  • Uzzināju veidu, kā labāk atcerēties runu,
  • Iemācījos netraucēti runāt,
  • Lika pārvarēt uztraukumu,
  • Prast turpināt runu pēc neiederīgiem jautājumiem,
  • Atmiņas trenēšanas vingrinājumi,
  • Improvizēt, turpinot cita stāstījumu,
  • Noderīgi, jo bija vingrinājumi, kurus var izmantot dažādās dzīves situācijās ,
  • Kā iegumēt garus tekstus ar atslēgas vārdiem,
  • Būt ļoti attapīgam un iesaistīt savā stāstījumā arī citu dotos vārdus,
  • Garu tekstu saīsināt uz konkrētu tekstu bez liekiem vārdiem,
  • Kā trenēt spēju klausīties un koncentrēties,
  • Turpināt stāstījumu, neskatoties uz blakus apstākļiem, uzmanības novērsējiem,
  • Nebaidīties runāt publikai,
  • Izmantot prasmes ātrā laikā sasmīdināt publiku,
  • Iemācīja visu interesantā un interaktīvā veidā.